Review: boek Reisfotografie van Laura Vink

De zomer is in volle gang en dat betekent dat een hoop mensen op vakantie zijn of nog mooie reisplannen hebben. Massaal trekken we er weer met de camera op uit, op zoek naar fotogenieke locaties elders in de wereld. Van fotografe Laura Vink ontving ik het nieuwe boek: Reisfotografie. Ik nam het boek voor jullie onder de loep. Want tips voor betere reisfoto’s kan iedereen gebruiken.

boek-reisfotografie

Reisfotografie: Het dikste boek over reisfotografie!

Al jarenlang deelt fotografe Laura Vink haar beste fotografie tips op Vinkacademy.nl. Daarnaast geeft ze ook webinars, online fotocursussen en schreef ze meerdere e-books. Eind mei mocht ze nog iets aan haar CV toevoegen, want ze bracht namelijk in eigen beheer een boek uit dat geheel in het teken staat van reisfotografie!

Het hardcover boek bevat maar liefst 376 pagina’s en daarmee is het het dikste boek over reisfotografie wat er op de Nederlandse markt te vinden is. Er staan meer dan 500 inspirerende foto’s van over de hele wereld in. Het boek is prachtig vormgegeven en het mooie is dat Laura alle foto’s zelf gemaakt heeft. Sowieso is het leuk dat Laura de eerste vrouw is die een dergelijk boek uitbrengt. De meeste boeken over reisfotografie zijn door mannelijke fotografen geschreven en dat verschil merk je toch wel. Het boek leest lekker weg, is vrolijk en kleurrijk vormgegeven en alles wordt heel duidelijk uitgelegd. Geen wollige teksten met ellenlange technische beschrijvingen, maar praktische tips waar beginnende en zelfs gevorderde fotografen écht wat aan hebben.

reisfotografie-laura-vink

Tips voor betere reisfoto’s

Toen ik het boek voor het eerst in mijn handen had stond ik echt te kijken van de dikte, kwaliteit en het design. Het is een mooi koffietafelboek, waar je dankzij de prachtige reisfoto’s, uren doorheen wilt bladeren. Bomvol praktische fotografie tips en inspirerende verhalen uit de praktijk.

Het boek bestaat uit twaalf hoofdstukken die je van het begin tot het einde van je reis mee aan de hand nemen. Waar moet je aan denken bij de voorbereiding van je reis? Welke lenzen neem je mee? Hoe maak je de beste foto’s in een drukke stad? Hoe bescherm je je apparatuur op reis en hoe maak je onderweg back-ups van al je foto’s. Dit en vele andere vragen beantwoord Laura in dit uitgebreide boek over reisfotografie.

laura-vink-boek-reisfotografie

Het perfecte cadeau voor reisfotografen

Het boek werd geleverd in een stevige doos die dichtgemaakt was met felroze tape met daarop het logo van Vink Academy. Het voelde echt als een cadeautje toen ik het pakketje open maakte. Naast het boek zaten er ook twee prachtige ansichtkaarten in, een lenzendoekje en een handige fotografie checklist voor op reis. Laura heeft werkelijk aan alles gedacht en het boek is daarom ook fantastisch om cadeau te doen!

Omdat Laura het boek in eigen beheer heeft uitgebracht is het enkel via haar eigen website te bestellen. Het boek kost €59,- en is het geld wat mij betreft meer dan waard. Het is het meest complete boek over reisfotografie dat ik ooit gelezen heb en het is echt een pareltje voor op de koffietafel. Voor €129 kun je het boek kopen in combinatie met een online fotografie cursus. Je krijgt dan 1,5 uur aan extra videolessen. Kijk even op de site van Vinkacademy.nl. Daar vind je meer informatie en kun je het boek direct bestellen.

Delen

Denise van Rijswijk heeft al van jongs af aan een passie voor fotografie en reizen. In 2011 voltooide ze haar minor Fotografie aan de Fotovakschool. Tegenwoordig reist ze als reisblogger en fotograaf voor Inhetvliegtuig.nl de hele wereld over. Met een open blik op de wereld gaat ze op zoek naar interessante beelden en verhalen.